© Право інтелектуальної власності, 2005 - 2016. При цитуванні посилання на www.intellaw.org.ua обов’язкове.

ГОЛОВНА

БІБЛІОТЕКА

ДОГОВОРИ

ЗАКОНИ

ОХОРОНА

ЗАХИСТ

ОСВІТА

ЛІНКИ

БЛОГ

ПОСЛУГИ


Украинская Баннерная Сеть

Право інтелектуальної власності

1.5. Співвідношення правової охорони промислового зразка i торговельної марки


Форма, дизайн чи упаковка певного продукту може мати розрізняльну здатність між товарами одного виробника та товарами інших компаній. В цьому випадку промисловий зразок може бути зареєстрований як торговельна марка.

Для того, щоб мати охорону торговельної марки, промисловий зразок повинен мати розрізняльну здатність і не складатися виключно із форми, що має лише функціональне призначення, або форми, яка необхідна для функціонування виробу до якого вона застосована.

На відміну від промислового зразку тривалість охорони дизайну як торговельної марки необмежена у часі.

Торговельна марка і охорона промислового зразка можуть співіснувати (залежно від законів кожної держави). Прикладом є пляшка «Кока-кола» (див. Рис.1) .










Рис.1


В судовій практиці найчастіше зустрічаються спори, в яких об’єктами порушених прав виступають торговельні марки та промислові зразки. Промислові зразки, зазвичай, являють собою об’ємні вироби або етикетки, в той же час торговельною маркою може бути об’ємний знак або етикетка.

Суть проблеми полягає в тому, що явочна система реєстрації промислового зразка дає можливість швидкого отримання охоронного документа і використання етикетки у виробничих цілях, маючи правовому охорону для неї.

Користуючись цим, деякі недобросовісні виробники реєструють як промисловий зразок етикетки, які містять чужі позначення.

Слід зазначити, що Закон про знаки містить норму, згідно якої позначення, які відтворюють промислові зразки, права на які належать в Україні іншим особам, не підлягають реєстрації як знаки, а Закон про промислові зразки адекватні положення не містить, що є недоліком закону.

У даному випадку і промисловий зразок, і товарний знак фактично виконують одну і ту ж функцію – за рахунок своїх естетичних властивостей індивідуалізують товар і привертають до нього увагу покупців. Таким чином, власник прав зацікавлений в надійній охороні свого об'єкту в повному об'ємі і на максимальний строк.



<< 1 2 3 >>

© Братківський К.С., 2006

<назад>