© Право інтелектуальної власності, 2005 - 2016. При цитуванні посилання на www.intellaw.org.ua обов’язкове. |
Право інтелектуальної власності |
1.5. Співвідношення правової охорони промислового зразка i торговельної марки |
|
Форма, дизайн чи упаковка певного продукту може мати розрізняльну здатність між товарами одного виробника та товарами інших компаній. В цьому випадку промисловий зразок може бути зареєстрований як торговельна марка. |
Для того, щоб мати охорону торговельної марки, промисловий зразок повинен мати розрізняльну здатність і не складатися виключно із форми, що має лише функціональне призначення, або форми, яка необхідна для функціонування виробу до якого вона застосована. |
На відміну від промислового зразку тривалість охорони дизайну як торговельної марки необмежена у часі. |
Торговельна марка і охорона промислового зразка можуть співіснувати (залежно від законів кожної держави). Прикладом є пляшка «Кока-кола» (див. Рис.1) . |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рис.1 |
|
В судовій практиці найчастіше зустрічаються спори, в яких об’єктами порушених прав виступають торговельні марки та промислові зразки. Промислові зразки, зазвичай, являють собою об’ємні вироби або етикетки, в той же час торговельною маркою може бути об’ємний знак або етикетка. |
Суть проблеми полягає в тому, що явочна система реєстрації промислового зразка дає можливість швидкого отримання охоронного документа і використання етикетки у виробничих цілях, маючи правовому охорону для неї. |
Користуючись цим, деякі недобросовісні виробники реєструють як промисловий зразок етикетки, які містять чужі позначення. |
Слід зазначити, що Закон про знаки містить норму, згідно якої позначення, які відтворюють промислові зразки, права на які належать в Україні іншим особам, не підлягають реєстрації як знаки, а Закон про промислові зразки адекватні положення не містить, що є недоліком закону. |
У даному випадку і промисловий зразок, і товарний знак фактично виконують одну і ту ж функцію – за рахунок своїх естетичних властивостей індивідуалізують товар і привертають до нього увагу покупців. Таким чином, власник прав зацікавлений в надійній охороні свого об'єкту в повному об'ємі і на максимальний строк. |
|
|
© Братківський К.С., 2006 |