© Право інтелектуальної власності, 2005 - 2016. При цитуванні посилання на www.intellaw.org.ua обов’язкове.

ГОЛОВНА

БІБЛІОТЕКА

ДОГОВОРИ

ЗАКОНИ

ОХОРОНА

ЗАХИСТ

ОСВІТА

ЛІНКИ

БЛОГ

ПОСЛУГИ


Украинская Баннерная Сеть

Право інтелектуальної власності

Максимальна сума, що може бути виплачена авторові, складає 12500 євро. Якщо мінімальна ціна продажу ста¬новить 3000 євро, держави-члени можуть визначити ставку для ціни продажу до 3000 євро, яка не повин¬на перевищувати 4 % (стаття 4).

Термін охорони даного права в цілому дорівнює терміну охорони авторського права, а саме термін охорони права слідування повинен становити життя автора і 70 років після його смерті.

Право слідування важко здійснити без наявності системи колективного управління. Одне з ключових питань у реалізації права слідування - наявність інформації. Цілком очевидно, що без інформації про перепродаж творів мистецтва реалізація для авторів права слідування просто неможливе.

Необхідно відзначити, що в країнах, де право слідування реально діє, управління цим правом здійснюють спілки, що поєднують авторів творів образотворчого мистецтва, наприклад VEGAP в Іспанії, BILD-KUNST у Німеччині, DASC у Великобританії.

Звичайно право слідування застосовується при публічному продажі оригіналу твору образотворчого мистецтва на аукціонах, а також через комерсантів або комерційних агентів (наприклад, у Німеччині, Болівії, Іспанії, Франції).

У деяких країнах передбачається, що право слідування застосовується відносно будь-якого виду продажу або відчуження (наприклад, у Бразилії й Уругваєві).

Розмір винагороди визначається у виді відсотка від продажної ціни. Такий відсоток встановлюється законом. Що стосується бази для розрахунку винагороди, то існує кілька систем:

1. виплата винагороди у виді визначеного відсотка від кожної нової або продажної ціни без будь – яких відрахувань. Наприклад, в Болівії, на Філіппінах розмір винагороди складає 5% від загальної ціни при кожному наступному продажу, у Португалії - 6% від обсягу кожної угоди (після відрахування витрат на рекламу або презентацію й інші аналогічні дії, зв'язані з рекламою і продажем твору). У Бельгії ставка винагороди є прогресивною (від 2 до 6%) і залежить від продажної ціни твору (починаючи із суми в 50 тис. бельгійських франків розмір винагороди складає 4%);

2. виплата винагороди у виді визначеного відсотка від продажної ціни за умови, що вона вище визначеної вартості. Наприклад, у Франції розмір винагороди складає 3% від перепродажної ціни і застосовується тільки починаючи з величини продажної ціни, встановлюваної регламентом (станом на 2005 р. - це 15 євро), у Німеччині - 5% від продажної ціни, якщо вона перевищує 51 євро (100 німецьких марок).

3. виплата винагороди у вигляді визначеного відсотка від доданої вартості у випадку перепродажу добутку за ціною, що перевищує попередню. Даний спосіб може здатися найсправедливішим, але при його реалізації виникають такі труднощі, які унеможливлюють його застосування, а саме: автори творів образотворчого мистецтва та їх правонаступники повинні знати і мати можливість довести ціну першого продажу і наступних перепродажів оригіналу твору. Це можливо лише у випадку, коли автор, а потім і його спадкоємці одержали і зберегли документи, що підтверджують ціну кожного продажу, до того ж добре розбираються в бухгалтерії.


<< 1 2 3 4 5 >>

© Т.В. Лічман, 2006